Känslan att inte orka mer…

Nu känns det som att jag är farligt nära den gränsen. Den då jag bara vill ge upp, lägga mig ned och säga det får bli som det blir. Jag orkar inte mer. Universum bring it on, lite mer skit och jag däckar. 

Det vore så skönt att bara få lämna över till någon annan. Kan någon annan sälja lägenheten och se till att den blir uthyrd?!

Kan någon annan fixa med allt???? Jag vill gå och lägga mig och inte vakna eller åtminstone vakna först när allt är ordnat! När min ekonomi går runt, när boendet är fixat, När allt bara funkar! 

Tänk att bara kunna lägga sig i soffan och vila! Att gå till jobbet och sedan inte stressa någonstans! Jag känner mig så trött och min kropp bara skriker åt mig att sluta med vad det nu är jag gör…

Jag bajsar blod, har gjort i flera månader. Gissar på hemorrojder? 
Jag har ont i hälsenorna. Det brukade jag ju känna förut när jag satte fötterna i golvet efter att jag ätit nåt dåligt dagen innan. Nu gör det konstant ont.
Jag har ont i nacken och i ryggen, har haft i flera månader, men det gick över lite med Fasciaklinikens behandling men är tillbaka nu. 
Jag har ångest. Den går att vifta bort för det mesta men mal alltid i bakgrunden. 
Jag har ont i magen. Igår märkte jag att värken inte var från mage och tarmar utan ovanför vid diafragman och jag är även svullen där. Men magen funkar inte heller riktigt som den ska…
Jag har eksem i armhålorna och runt ögonen. Är alldeles flammig i ansiktet. 
Jag känner mig trött, alltid trött och slut. Vill aldrig göra nåt annat än att ligga och vila, men gör det alldeles för sällan. 

Samtidigt:
Jag har världens finaste vän i jenni som hjälper mig både med ekonomi och med mentalt stöd! 
Jag har Henrik som också försöker hjälpa så gott han kan! Och som faktiskt får mig att glömma mina bekymmer och tänka på annat! 
Jag HAR ju TVÅ hem, sitter inte på gatan och har tak över huvudet! 
Jag har ett jobb som är helt okej även om arbetstiderna är lite knas och ledningen är helt puckad. Så tycker jag ändå att det är helt okej att vara där! Och jag får ju lite lön iaf! 
Jag har busskort denna månad och sedan en cykel som gör att jag enkelt tar mig från a till b! 
Jag har mat på bordet och om pengarna skulle ta slut så har jag vänner och Henrik som skulle se till att vi fick mat i magen! 
Jag har allt materiellt som jag behöver och mer därtill som jag kan sälja! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cicci

Letar bostad - IGEN! Har hittills inrett två hem på denna blogg. Snart kommer ett tredje hem att ta form här. Jag måste bara hitta hem först!




RSS 2.0