Hyresradhuset - Uteplatsen

Här kommer fler bilder från det som är vårt hem i ca tre månader till.

På baksidan av huset finns en uteplats och en stor gräsmatta som vetter mot en liten skog. Det är underbart lugnt och fridfullt och från fönstret syns bara skogen, ingen insyn från grannarna in i huset alltså - däremot in på tomten är det FULL insyn. Faktiskt så undviker jag ganska ofta att gå ut när grannarna är ute för att jag inte orkar vara social... Det kommer att bli en fördel med vårt nästa hus, mer privacitet!

Här är tjejernas basketkorg som står på stenplattorna på baksidan. Den kommer att bli svårplacerad i nya huset, men det ska vi nog kunna ordna om vi är smidiga... 
 
Första sommaren odlade jag MASSOR! Potatis, tomater, paprika, chilli, gurka, osv. Även en massa lavendel.
Det är så himla fint med lavendel, jag ska göra ett nytt försök i nästa hus, för i år har allt jag odlat dött. (Beror endast på att jag glömt att vattna och sånt där annat trams...)
 
 
Allt jag köpt till detta radhus har jag köpt med baktanke att det också ska gå att använda på uteplatsen i den nya lägenheten. Dessa fåtöljer till exempel. Man skymtar även ett rött bord bakom fåtöljerna, det har jag spraymålat svart och det blev jättesnyggt om man får säga så själv!
 
 
Här ser man utsikten till skogen från vardagsrummet. Buskarna som avgränsar tomten är hallonbuskar! LYX!!!
Grillen som man ser utanför fönstret tror jag dessvärre är för stor för nästa hus, men den får nog följa med bara för att vara på den säkra sidan, vem vet - den kanske passar perfekt!?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cicci

Letar bostad - IGEN! Har hittills inrett två hem på denna blogg. Snart kommer ett tredje hem att ta form här. Jag måste bara hitta hem först!




RSS 2.0