Hyresradhuset - Köket

Även om köket i detta radhus inte på något sätt är optimalt så har jag verkligen trivts att både sitta och laga mat här. Jag fick ju med mig köksbordet från förra huset, men inga köksstolar... Så jag ville testa ett nytt koncept med en hopplockad stil och jag är väldigt nöjd. Dock ska jag inte ta med mig de två plaststolarna till nästa hus, inte för att de inte varit bra, utan för att jag försöker ta bort all plast här hemma överlag! 

 
Färgerna i köket går i svart, vitt och blått och det blir en väldigt lugn och harmonisk känsla tycker jag.
Från början hade jag en naturfärgad matta (se bild nedan), men bytte snart till denna jeans-trasmatta och det blev sååå mycket bättre!
 
 
I hyllan har jag samlat mina kokböcker, (detta fotot är från när vi precis flyttat in - idag är två hyllor fyllda med böcker!), ovanpå står mina koppargrejer som jag ärvt av min farmor och över hyllan har vi en griffeltavla med veckoschema. 
 
I hörnet står en massa pallar staplade på varandra, så när vi blir för många runt bordet är det bara att ta sig en pall och själva bordet går också att fälla upp så det blir riktigt stort. I nästa hus tror jag att köket kommer att vara så stort att vi alltid kommer att kunna ha det helt utfällt och jag tänker även att vi ska ha en bänk där så att det alltid finns både hjärterum och stjärterum!
 
På en köksbänk har jag samlat vår "köksmaskinpark" som bara består av rostfritt. Tycker att det blev snyggt, särskilt efter att jag bytt ut skärbrädan mot Leif Mannerströms!
 
På en annan köksbänk har jag en massa burkar med mat i och försökt skapa en lite retro känsla överlag. 
 
 
Svart och vitt med turkos accent på köksbordet!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Cicci

Letar bostad - IGEN! Har hittills inrett två hem på denna blogg. Snart kommer ett tredje hem att ta form här. Jag måste bara hitta hem först!




RSS 2.0